.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محیط زیست به سرعت روبه تخریب است/رهاسازی زباله های عفونی
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: محیط زیست در دنیا به سرعت رو به تخریب است بنابراین نیازمند مشارکت سطوح مختلف اجتماعی برای حفاظت از آن هستیم.

به گزارش شمال نیوز، حسینعلی ابراهیمی کارنامی صبح شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز زمین پاک با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز زمین یادآور شد: اعتقاد همه دغدغه مندان حوزه محیط زیست این است که حفظ محیط زیست بدون مشارکت آحاد مردم امکان پذیر نیست و باید سطوح مختلف اجتماعی را تحت آموزش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست ضد ارزش محسوب می‌شود یادآور شد: حفظ محیط زیست باید به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه شود.

ابراهیمی کارنامی با تاکید بر اینکه محیط زیست با توسعه مخالف نیست تصریح کرد: توسعه پایدار نگاه محیط زیست است و اگر قرار است معدن کاوی کنیم باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم که به توسعه کمک کند.

مدیرکل محیط زیست مازندران بر لزوم تهیه پیوست زیست محیطی برای اجرای طرح‌ها تاکید کرد و گفت: در کنار اجرای طرح‌ها باید نگاه خرمندانه و آینده نگر نسبت به حفظ محیط زیست داشته باشیم.

وی مدیریت پسماند را از مشکلات جدی استان بیان کرد و گفت: مسائل محیط زیست باید به یک خواست اجتماعی تبدیل شود و همگان در این راستا مشارکت داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه حفظ زنجیره حیات امری ضروری است تصریح کرد: محیط زیست حوزه سیاسی نیست و خوشبختانه در زمینه پسماند و کمپوست در استان تلاش خوبی صورت گرفته است.

وی ورود آلاینده‌ها و پساب‌ها به رودخانه‌ها و منابع آبی را نگران کننده دانست و گفت: اقدامات حفاظتی با سرعت بیشتری انجام شود و پسماند باید اولویت اول باشد اما اکنون در اولویت اول مازندران قرار ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد پساب استان تصفیه می‌شود تصریح کرد: این درحالی است که میانگین کشوری حدود ۴۴ درصد است.

مدیرکل محیط زیست مازندران به تخریب زیست بوم‌ها و زیستگاه‌ها اشاره و اضافه کرد: گسترش شهرها، اراضی کشاورزی و زراعی، تخریب و تصرف عدوانی سبب شده تا طرفیت عظیم خدادادی را از دست دهیم.

وی با بیان اینکه مازندران نیز در معرض تهدید خشکسالی است خواستار توجه بیشتر به حوزه محیط زیست شد.

به گزارش مهر:وی با تاکید بر اینکه در حوزه محیط زیست با هیچ شخص حقیقی و حقوقی مسامحه نخواهیم داشت به بی خطرسازی پسماند بیمارستانی اشاره و اضافه کرد: زباله‌های بیمارستانی و پزشکی باید پس از بی خطرسازی در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد و روزانه بیش از پنج تن پسماند بیمارستانی در استان تولید می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.